Jak przekazać elektroniczną deklarację?

Aby przesłać do nas deklarację drogą elektroniczną potrzebujesz: 

1) posiadać wykupiony zestaw do składania podpisu elektronicznego 

» Informacje o podpisie elektronicznym na stronie Ministerstwa Gospodarki

Podpis powinien być zainstalowany na Twoim komputerze.

Instalacja jest opisana w dokumentacji dołączonej do zestawu do składania podpisu elektronicznego. 

 

2) mieć zainstalowany program Adobe Reader w najnowszej wersji 

» Pobierz wersje instalacyjną programu 

 

3) ściągnąć plik formularza 

» Pobierz formularz

 

Formularz jest w formacie PDF. Jest to interaktywny dokument elektroniczny, który można w prosty sposób wypełnić korzystając z programu Adobe Reader.

Po pobraniu pliku i zapisaniu go na swoim komputerze, otwórz go za pomocą programu Adobe Reader. 

 

4) Wypełnij formularz

Aby użyć podpisu elektronicznego odnajdź w dokumencie pole oznaczone:

Kliknij to pole i postępuj zgodnie z instrukcjami dołączonymi do Twojego podpisu elektronicznego. 

 

Jeżeli posiadasz czytnik i kartę z podpisem wybierz opcję "Urządzenie podłączone do komputera". 

Jeżeli posiadasz pendrive z podpisem wybierz opcję "Plik" i wskaż plik podpisu.

 

5) Podpisany dokument zapisz na dysku i wyślij e-mailem na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

W razie problemów prosimy o kontakt.