Stypendium Szkolne
- Szczegóły
- Kategoria: Samodzielne stanowisko ds. oświaty
- Opublikowano: czwartek, 06 sierpień 2015 01:01
- Obsługa BIP
- Odsłony: 2715
SPRAWA
Stypendium szkolne
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. 2004r. Nr 256, poz. 2572 z póź. zm.)
Uchwała Nr XXXIX/212/05 Rady Miejskiej Mieroszowa z dnia 31 marca 2005r. w sprawie Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Mieroszów (Dz. U. Woj. Dolnośląskiego Nr 71, poz.1549)
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW
od 01 września do 15 września, a w przypadku słuchaczy do 15 października danego roku szkolnego
Sekretariat – pok. nr 7 lub Referat Rozwoju, Promocji i Oświaty – pok. 10
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Zaświadczenie o dochodach rodziny z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku. ( netto )
2. Zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego o wysokości dochodów jeżeli osoba prowadzi działalność o charakterze pozarolniczym.
3. W przypadku dochodów z rolnictwa zaświadczenie o posiadanym gospodarstwie rolnym wydanym przez Urząd Gminy właściwy dla miejsca położenia gospodarstwa rolnego. ( przyjmuje się 207,00 zł za 1 ha przeliczeniowy ).
4. Zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły lub na studia.
5. Rodzice i rodzeństwo posiadające status osoby bezrobotnej winny przedłożyć aktualne zaświadczenie z Powiatowego Urzędu. Pracy w Wałbrzychu z siedzibą w Mieroszowie.
6. Zaświadczenie lub oświadczenie o innych dochodach uzyskanych w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku.
7. Rodzice pobierający zasiłek rodzinny zaświadczenie o jego wysokości.
8. W przypadku gdy rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (zasiłek stały) , zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, zaświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej.
9. Zaświadczenie o pobieraniu dodatku mieszkaniowego.
10. Zaświadczenie o wysokości alimentów bądź świadczeń alimentacyjnych.
11. Potwierdzenie zameldowania na obszarze Gminy. (W przypadku rozbieżności dotyczących adresu zameldowania i adresu zamieszkania należy załączyć wyjaśnienie oraz dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania ucznia np. umowa najmu mieszkania zawartą przez rodziców).
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
decyzja administracyjna
TRYB ODWOŁAWCZY
odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Burmistrza Mieroszowa w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji administracyjnej
OPŁATY
brak
TERMIN ZAŁATWIENIA
30 dni od złożenia kompletu dokumentów
UWAGI
Zgodnie z art. 35 § 5 Kpa - Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPRAWĘ PROWADZI
Inspektor ds. Promocji i Kultury – mgr Wioletta Drapała
tel. 74/ 8494 312 ; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PLIKI DO POBRANIA