Wydanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców
- Szczegóły
- Kategoria: Urząd Stanu Cywilnego
- Opublikowano: wtorek, 28 marzec 2017 15:08
- Obsługa BIP
- Odsłony: 2201
I. NAZWA USŁUGI
Wydanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców:
- o braku osób zameldowanych w lokalu
- o ilości osób zameldowanych w lokalu
II. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj.: Dz.U z 2021 r., poz. 510)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2021, poz. 735)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j: Dz.U. z 2021, poz. 1923)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U z 2020, poz. 346 z poźn. zm).
III. KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM O SPRAWĘ
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
IV. WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- dowód osobisty lub paszport do wglądu
- do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu)
- oryginał dokumentu do wglądu tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu
V. OPŁATY
Opłata skarbowa:
- za wydanie zaświadczenia o braku osób zameldowanych w lokalu - 17 zł
- za wydanie zaświadczenia o ilości osób zameldowanych w lokalu - 17 zł
- za udzielenie pełnomocnictwa- 17 zł
Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydawane w sprawach wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej.
Opłaty skarbowe z tytułu zaświadczenia oraz ewentualnie udzielonego pełnomocnictwa należy uiścić na rachunek bankowy Gminy Mieroszów, Bank Spółdzielczy w Kamiennej Górze 50 8395 0001 0021 8115 2000 0010.
VI. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
VII. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
VIII. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Mieroszowie
Plac Niepodległości 1
58-350 Mieroszów
parter - pokój nr 2
tel. (74) 30 30 001
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, czwartek od 7:30 do 15:30
środa od 7:30 do 16:30
piątek od 7:30 do 14:30
Do pobrania:
Pełnomocnictwo - zaświadczenie o braku osób zameldowanych DOCX