Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
- Szczegóły
- Kategoria: Urząd Stanu Cywilnego
- Opublikowano: czwartek, 06 sierpień 2015 01:21
- Obsługa BIP
- Odsłony: 2261
I. NAZWA USŁUGI
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy w drodze decyzji administracyjnej.
II. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 510)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 1923)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007, poz. 1330);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 735)
III. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł zameldować się w drodze czynności materialno-technicznej.
2. Wypełniony i podpisany przez osobę ubiegającą się o zameldowanie formularz meldunkowy stosowany przy przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
3. Do wglądu dowód osobisty albo paszport.
W przypadku zgłoszenia zameldowania dokonanego przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
- do wglądu: dowód osobisty lub paszport pełnomocnika
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej z tytułu udzielonego pełnomocnictwa.
IV. OPŁATY
Opłata skarbowa z tytułu wydania decyzji administracyjnej – brak opłaty
Opłatę skarbową z tytułu udzielonego pełnomocnictwa w kwocie 17 zł należy uiścić na rachunek bankowy Gminy Mieroszów Bank Spółdzielczy w Kamiennej Górze 50 8395 0001 0021 8115 2000 0010. Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po złożeniu podania organ ewidencji ludności prowadzi postępowanie wyjaśniające
(bada legalność pobytu osoby w lokalu m.in. przesłuchuje strony oraz świadków, przeprowadza kontrolę meldunkową).Postępowanie kończy wydanie decyzji administracyjnej o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania osoby. Termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej – nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy; termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest takim przypadku zawiadomić stron o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia.
VI .TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, za pośrednictwem Burmistrza Mieroszowa, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
VII. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Mieroszowie
Plac Niepodległości 1
58-350 Mieroszów
parter - pokój nr 2
tel. (74) 30 30 001
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, czwartek, od 7:30 do 15:30
środa od 7:30 do 16:30
piątek od 7:30 do 14:30
VIII. UWAGI
W przypadku zameldowania w drodze decyzji administracyjnej na pobyt czasowy należy podać okres zameldowania.
Do pobrania: